vineri, 10 octombrie 2008

PRIMUL MARE PREMIU AL REPUBLICII POPULARE ROMANE - 7 iunie 1948

peste 40000 de persoane a asistat la Marele Premiu.
"Triumful sporturilor cu motor din tara noastra este un fapt implinit"
TRAIAN MATEI, ION SPICIU, WALTER AGATON, NICULAE NICULICI, ALEXE DE VASSAL SI ALEXANDRU FRIM INVINGATORII ZILEI

Ziua de 6 iunie, sorocita MARELUI PREMIU AL REPUBLICII POPULARE ROMANE, spre care in ultimul timp au fost indreptat toate atentiile sportului romanesc, a reusit sa intreaca cele mai optime calcule constituind un triumf complet atat ca organizare cat si in ceea ce priveste calitatea curselor disputate.
O multme imensa, peste 40 000 de spectatori, cifra record in istoria motociclismului si automobilismului nostru, au venit sa ia parte la uriasa manifestatie motociclista de ieri, au umplut tribunele si intreg lungul traseului, au palpitat ca un singur om, impreuna cu concurentii care au creat un spectacol de neuitat.
*
Cursele au inceput la ora 9:30, cand au luat loc in tribuna oficiala d-nii: Dr. Petru Groza, presedintele consiliului de ministri, GH. Gheorghiu Dej, prim-vicepresedinte al Cons. de ministri Teohari Gerogescu, ministru Afacerilor Interne, GH. Vasilichi, ministrul invatamantului public, Miron Constantinescu, ministrul Minelor si Petrolului, Bucur Schiopul, ministrul Comertuui, dupa ce in prealabil toti concurentii motociclisti si automobilisti au luat plecarea in turul de "prezentare".
*
TRAIAN MATEI
...si-a adjudecat destul de usor primul loc al categoriei, Dumitru Niculici fiind destul de departe de a doilea. Ii urmeaza in oridine Niculae Barza, care a facut o cursa frumoasa si Stefan Nicu, pe micul sau DKW de 125cmc.
ION SPICIU
...a castigat, dupa cum prevazuseram noi, cursa motocicletelor cu atas, intr-un stil categoric. Cuplul Ion Spiciu-Jean Ghisescu a dat dovada de multa virtuozitate si talent.
NICULAE NICULICI si WALTER AGATON
...au furnizat spectatorilor, in cea mai importanta proba motociclista a zilei, momente emotionante prin lupta extraordinar de stransa pe care au dus-o metru cu metru pe cele 35 ture ale parcursului.
Alergatori de super clasa, au facut amandoi o cursa spelndida, memorabila, emotionanta pana la extenuare pentru intreaga asistenta.
Rezultataul, au fost doi invingatori: Walter Agaton pentru clasa 500cmc si Niculae Niculici pentru clasa 1000cmcm, primul dispunand usor de ceilalti concurenti ai clasei superioare.
ALEXE DE VASSAL
...dupa o cursa facuta cu mult "cap", a reusit sa iasa castigator absolut al celor doua clase de automobile, dupa ce s-a luptat toata cursa cu Petre Cristea. marele favorit, ing. Jean Calcianu, dupa ce a condus 19 ture, luand avans apreciabil, a fost silit sa abandoneze din cauz aunui defect tehnic.
Petre Cristea s-a aratat a fi un tehnician desavarsit, posedand din plin arta virajelor.

REZULTATELE TEHNICE
Motociclete
Categoria sport - clasa 250cmc.
1. Traian Matei (TWN) - 34'31"25
2. D-tru Niculici (Triumph) - 34'44"88
3. Niculae Barza (Yawa) - 35'35"14
4. Stefan Nicu (DKW 225) - 96'53"88

Categoria sport - clasa 1000cmc. atas
1. Ion Spiciu (BMW) - 22'20"10
2. Otto Pffenings (Zundapp) - 23'46"80
3. Sava Stroe (BMW) - 24'16"98

Categoria sport - clasa 500cmc.
1. Walter Agaton (BMW) - 1h08'00
2. Pandele Crasnaru (BMW)
3. Gh.Munteanu(BMW)

Categoria sport - clasa 1000cmc.
1. Niculae Niculici - 1h7'56"76
2. Alexe Gheorghiu - 1h10'31"56
3. Victor Stanescu
4. A. Hessheimer

AUTOMOBILE
1. Alexe de Vassal (BMW 2l) - 40'34"...
2. Petre Cristea (BMW) - 40'51"14
3. Alexendru Frim (Jaguar 3,5l) - 43'13"...
4. Sergiu Nadler (BMW 2l) - 43'17"...

2 comentarii:

Anonim spunea...

F interesant materialul, unde a fost publicat ?

Anonim spunea...

mai..sincer nu stiu..nu am in acest moment in fata mea copai din pagina ziarului.. Am o copie dintr-o pagina de ziar pe care cel care a facut aceasta copie a notat ziua si anul.